Lite minnen från 2007 (:

Uncategorized | lördag januari 24 2009 5:06 e m | Comments (0)

Falsterbo 07

Kväll 1 Fredag med fest på ljungenskamping & stranden:

Kvällen började med grillning på falsterbo strand tillsammans med Felicia,Linn,Ellen,Caroline & Frida. Vi hade även bjudit in Dennis och sagt att han kunde ta med sig någon av sina killkompisar. Till vår förvåning kom han tillsammans med ett killgäng på 6 pers vilket vi inte riktigt hade räknat med, men det gjorde inte så mycket. Det blev god mat & mys i den varma sommarkvällen. Efter vi käkat var det dax att sticka in på kampingen och leta fest. Först av allt försökte vi bli av med killarna, så vi sa att vi var tvugn att fixa lite saker men att vi kunde höras senare igen. De försvann iväg och vi gick till Lilly & Fridas husvagn för att hämta upp dem eftersom de skulle med oss och festa. Vi vandrade omkring på kampingplatsen, fick en flaska maskros-sprit av någon random som vi glatt tog emot. Det dröjde inte länge innan vi träffade på ett gäng snyggingar från Limhamn som bjöd in oss till deras fest. De hade smackat upp ett partytält och en fet steroanläggning som nog hade att av de bästa ljudet på hela campingen. Bara en liten stund senare skrattade vi & dansade oss svettiga, drack öl & sprit och dansade ännu mer. Jag måste nog erkänna att det var en av de roligaste festerna jag varit på. Det var perfekt. Det var Isberg & Loverboy, Det var hela Tjejgänget & Timberland, Det var sommarnatt & solbrända kroppar. Vi hade så roligt att vi stannade där hela natten, ända tills Dennis och hans gäng dök upp igen.. Eftersom hela klungan var mer eller mindre påtända & en av killarna som var den som såg mest oskyldig ut var hög som ett hus och erbjöd Felica en del av sitt kanark & Frida en middag med levande ljus i Paris, började vi inse att det nog började bli dax att sticka ifrån festen. Och när campingpoliserna kom körandes med blinkande ljus mot vår fest, sprang vi kvickt därifrån in i skogen & iväg till ett discoteket Strandbadet, som ligger på stranden en bit där ifrån.Där stannade vi en stund & uptäckte att vi helt hade glömt bort tiden och att vi kanske hade missat sista bussen hem. Vi hade ingen lust att gå från Falsterbo till Höllviken (där vi bodde) så vi sprang iväg till busstationen och hann precis med den sista extra insatta bussen. På bussen träffade vi några killar som sa att de var sverigedemokrater & frågade om vi hade krack. Jag skrattade och svarade att det hade vi inte men att de kunde får knäcke bröd med mjukost om de ville. (det var i stort sett det vi levde på under falsterboveckan) Det ville de, och de tuggade så att smulorna med jämna mellanrum for iväg genom bussen. Väl på Höllvikensbusstation träffade vi Dennis och några av hans (mindre höga) kompisar igen. (vi hittade inte hem utan att dom hjälpte oss med vägen). Så vi begav oss iväg mot reng (utanför Höllviken där vi bodde) bara en timmes gång, med sönder skavda fötter som gjorde att vi fick gå barfota. Men det tog inte ner vårat humör det minsta. Inne i Höllvikens villa/bratz område hittade vi en efterfest, poolparty och stort härligt dansgolv. Jag och Linn sprang in på festen men fick lämna stället ganska snart eftersom Dennis och de andra killarna inte var jätte glada över att vi stack på poolparty med bratz i 20+ åldern medan de väntade utanför. Väl hemma hos mina kusiner där vi bodde under veckan (dennis bor granne) kröp vi in i vårt tält vi smällt upp i trädgården och spenderade resten av natten/morgonen med att prata & äta knäckebröd med mjukost. Just då var knäckebröd med mjukost något av det godaste jag ätit i hela mitt liv kan jag tala om (:

Grillning/Förfest på stranden!
Linn,Frida,Carro,Ellen & Jag.

Helt galen bild på mig (brunt hår) & Linn utanför Lilly & Fridas husvagn!
Påväg till fest i sommarnatten (:
Frida & Lilly

Vi levde i stort sett av knäckebröd med mjukost..!
Gott då, mindre gott nu haha!

Falsterbo 07

Kväll 2 minder lyckad men skrattretande sjuk.. Den andra kvällen var vårt tjejgäng lite mer splittrat redan från början. Carro & Frida gick ner på Stranden, Felicia & Ellen gick på ena hållet och Jag & Linn gick på andra hållet och träffade några nya killar från Limhamn som vi var med ett tag. Där efter stack vi till en fest där musiken komm från en Ipod med förstärkta högtalare vilket kändes ungefär som ljudnivån från en mobil. Ingen musik = ingen fest. Därför stack vi där ifrån, runt på lite andra fester och sedan tillbaka till Limhamns killarna. Men när de inte hade bestämt sig för vilken fest de skulle på än, lämnade vi dem för andra gången och träffade på två trevliga men lite halvskumma typer som sa att vi kunde få följa med dem på fest. Vi fick med oss Carro & Frida och eftersom vi inte hade något annat för oss följde vi med dem. Men när vi gått en stund började jag lägga märke till att vi drog oss allt längre bort från festerna och kampingen. Det var lite konstigt och när vi frågade var festen var sa de hela tiden den är här, bara en liten bit bort. Vi gick längre och längre och jag började ställa lite frågor, som till exempel var bor ni osv. På det svarade dom att de bodde i havet. Så jag svarade ”jaha, så ni har typ båt eller något sånt?” Då svarade dem att de bodde på flottar, gjorda av vass. Jag & Linn tittade på varandra med lite lätt panik i blicken. Så jag låtsades att jag fick ett samtal från en kompis så att vi var tvugna att gå tillbaka. Vi blev ganska lättade när killarna inte försökte göra något motstånd utan bara sa ”jaha, ok men då går vi väll tillbaka då” Väl tillbaka på kampingen såg vi vår chans att sticka ifrån killarna så fort som möjligt. Jag & Linn utbytte blickar och räknade ner till 3, sen sprang vi så fort vi kunde där ifrån rakt in i skogen och gömde oss bakom ett tält så att killarna inte skulle hinna efter. Men när vi satt där bakom tältet och gömde oss slog tanken till i våra huvuden. Frida & Carro hade inte sprungit med!? De var kvar med killarna. Vi fick alltså gå tillbaka till killarna som stod mitt på vägen och såg förvirrade ut och säga att ”Vi hade fått syn på vår kompis Felicia, som var ledsen & hade sprungit om kring i skogen, och att vi var tvugna att lämna dem för att leta efter henne.” När de erbjöd sig att hjälpa till fick vi ljuga ihop ”att det handlade om killproblem och att hon nog inte skulle klara av att träffa nån kille just då” Då sa dem bara ”ok” och lämnade oss äntligen ifred! Där efter satck Frida & Carro ner på starnden och jag och Linn fortsatte att mingla omkring på lite olika fester.

Efter bara en liten stund ringer min mobil. I andra änden hörde jag att någon skrek och grät och mitt hjärta nästan stannade. Efter ungefär en minut förstår jag att det är Frida som får fram att några killar som suttit en bit ifrån dem på stranden, hade satt eld på gräset och att det brann mer och mer och att det var på väg att sprida sig ända ner till campingen. Carro hade ringt brandkåren & var i någon form av chocktillstånd så hon stod helt förstenad på stranden och Frida fick inte henne där ifrån. Vi andra sprang ner på stranden och försökte få Carro att följa med oss där ifrån, för vi visste att om vi var kvar när brandkåren och polisen kom skulle vi vara tvugn att vittna och förhöras & då skulle vi vara körda. Vi tog oss upp på kampingen igen & nästan alla började gråta och ville hem. Efter som läget var som det var och klockan var ganska mycket, beslutade vi oss för att be ge oss av hem. Vi missade sista bussen och var nära på att bryta ihop. Ovan på allt detta orkade vi verkligen inte gå i minst 2 timmar! Vi satt vid busstationen och deppade och som om någon från ovan hört våra tankar kommer en taxi körandes. Vi vinkade till oss den och den stannade. Gubben som körde verkade ganska skum & han visste inte var Reng låg!!? Vafan vad finns mer i de områdena än Falsterbo, Höllviken, Reng & Saknör!? Men vi stod där utan hopp om något annat, så vi trycket in oss 7 pers i bilen och bad honom köra till Höllviken. När han inte verkade hitta dit heller och virrigt körde omkring och letade, bad vi honom stanna och släppa av oss istället. Han stannade, vi hoppade av, han körde iväg och vi insåg att vi stod bredvid en lång cyckelväg mitt ute i ingenstans bland massa fält. Men som tur var kände jag igen mig lite och vi började gå längs cyckelvägen. Efter ett tag kommer vi till ett parti där det var skog på båda sidorna av vägen. vi går en bit och plötsligt rör sig någonting mot oss i buskarna. I panik sprang jag och Carro på ena hållet och de andra tjejerna på andra hållet. Vi ställde oss under vars en lyktstolpe, med mellan 50-100 meter kolsvart skog mellan oss. Och där stod vi… Ingen vågade flytta sig från ljuset in i mörkret, för det lät som om någon stod och andades tungt inne buskarna. Eftersom vi var tvugna att komma hem, och vi inte visste om det var en människa eller ett djur i buskarna buslutade jag mig slutligen för att ringa till Dennis. kl var runt 4 på morgonen och han låg och sov, men steg pliktskyldigt upp och cycklade iväg för att möta oss. Du ska bara veta hur tacksamma vi fortfarande är över att du kom och hjälpte oss den kvällen Dennis! Tack! Visst det låter kanska lite fånigt, men det var riktigt obehagligt..

Trots allt överlevde vi bränder, skumma typer, våldtäcksmän, svarttaxi, ödemarken & en fuckt up kväll och kom hem helskinnade på morgonkvisten.

Jag kan säga att jag har nog aldrig varit i Falsterbo utan att det har hänt något helt flippat.. men det är det som gör det så jävla härligt!!

Dennis, nattens hjälte haha!

Malmöfestival 07

Finns hur många minnen som hellst där ifrån så jag kort fattar några av dem:

Det var tillsammans med Linn och det var bland annat första gången vi träffade en del av veberödsfolket. Vi träffade dem när vi satt på bussen och de kastade pinjenötter till oss som vi fångade i munnen! Vi tiggde cigg av några danskar i 50+ års åldern för att det stod en jätte gullig kille kanske runt 20 med dem. Vi frågade varför han stod där med dem. Och då svarade han att han hade ”tappat bort sina vänner” (?)Vi satt på Mölle och sjöng med en kille som spelade gittar, och följde med några killar ner till dansbanan där vi tävlade om att halsa stark öl. Efter det följde vi med några killar som förmodligen röktpå eftersom de var helt knasiga haha. Men vi sparng omkring och sjöng på en såg som gick någonting om ”bamse & lilleskutt” och hade riktigt kul! Efter det träffade vi på en utländsk man med en jättestor gosedjurs-kängeru som vi stod och drog i och sa att vi verkligen ville få av honom. men han ville inte ge den till oss. så han sa helatiden ”snälla slyyta Ruu vill inte leka mer” men vi gav inte upp, så vi ställde oss på knä med och drog lite mer i kängerun. tillslut efter ungefär 15 minuter erbjöd han oss att vi kunde få ett annat gose djur av honom för att han ville behålla kängerun själv. Då gav vi upp och gick vi där ifrån. Vi dansade även någon form av Polsk dans med några gubbar som spelade dragspel. Det gick ungefär ut på att man hoppade runt i en ring, sparkade lite med benen och skrek ”Hey” och klappade i händerna..Sen käkade vi såklart massvis med Langos <3

Sommar 07

Jag & Ellen gjorde blondin filmer där vi sprang omkring i korta kjolar & höga klackar, som Ellens mamma sedan fick en inteallsbra ide att visa upp för hela Ellens släkt på hennes konfirmationsfest. Yes, jag är glad att halva släkten bor i Värmland! Vi badade i poolen med kläder på & cycklade till Rögle mitt i natten och plundrade jordgubbsland. Det var härliga tider & jag saknar dem!

Degeberga ännu en gång sommaren 07

Mattias fest igen!

Den här gången hade Niklas & Mattias hyrt en dansbana utomhus & det var en kanon trevlig fest med hyrd dj och riktigt bra drag! Vi grillade helstekt gris över öppen eld & dansade till Joddla med Siv! Kvällen avslutades med ett hejdundrans fyrverkeri. (:

Hösten 07

Busstur med Ellen..

Jag & Ellen skulle ta busse till jobbet på Emmas i Lund. Vi satte oss längst bak och bredvid oss satte sig en riktigt otäck gubbe med de äckligaste tänder jag sett i hela mitt liv. Först började han pladdra på med det gamla vanliga alkis snacket, ni vet: ”Hur gamla är ni?”, ”Var kommer ni ifrån?” osv. Men vi svarade ungefär bara med ”mm..”
Men så helt plötsligt började han komma in på andra ämnen, och började prata om att han alltid hade hatat sin mamma och att det var därför han hade mördade henne. Han berättade att han brukade bära lösnaglar och andvända teatersmink. Vid det laget började jag och Ellen få lite lätt panik. Inte bara för att vi satt på sätena längst in och inte kom ut, utan för at han berättade mer och mer otäcka saker. Han erbjöd oss att följa med honom till en Hippie festival där man återupplevde flower power, men vi tackade lite försiktigt nej. Sen reste han sig äntligen upp för att gå till toaletten. Då utbrister han ”Du glor väl inte på min mage din jävla apa” till mig. Jag svarade snappt med ett ”nänä, det gör jag inte..” Det var nog den sjukaste bussresan någonsin!

Våren 07

Våren 07 jobbade jag hos Lena Nyström med hennes super fina hästar. Därifrån har jag miljontals fina minnen, men de skulle förmodligen tråka ut de ”icke-häst-intresserade” som jag gissar är ungefär 95% av mina läsare! (;

Greetings blev min absoluta favorit häst (:

Sommar 07

En dröm resa till Azorerna!

Det var underbart vackert!

Men det var tufft! Jag red mellan 3- 5 hästar & 6-7 timmar/dag

Vissa dagar var det tuffa träningar med hingstarna i ridhuset på gården.
Andra dagar red vi ut härliga långa turer i bergen & på stränderna (:

Vi badade med vilda delfiner i havet (:

Det var helt oförglömligt ! <3

Nu ska jag käka lite, fortsättning följer! :-*